Tuesday, September 23, 2008

مصاحبه لاری كینگ، از سی.ان.ان با محمود احمدی نژاد

خبر فارسی: مصاحبه لاری كینگ، چهره شبكه خبری سی.ان.ان با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی شب سه شنبه به وقت آمریكا و روز چهارشنبه به وقت ایران از شبكه خبری سی.ان.ان پخش می شود.

در این مصاحبه كه بخش هایی از آن در پایگاه اینترنتی سی.ان.ان گذاشته شده، احمدی نژاد در پاسخ به این سوال كه آیا در میان نامزد های ریاست جمهوری آمریكا گزینه ای را مطلوب تر می داند گفت: «نه، ما ترجیحی نمی دهیم و این جزو مسائل داخلی آمریكاست و برای ما مهم هم نیست».

لاری كینگ سپس از احمدی نژاد پرسید آیا علاقمند به دیدار با سناتور مك كین، یا سناتور اوباما، دو نامزد ریاست جمهوری آمریكا هستید؟ كه رییس جمهوری اسلامی گفت:« من قبلا هم گفتم كه آمادگی دارم در حضور رسانه ها درباره موضوعات مختلف جهانی با كاندیدا های ریاست جمهوری آمریكا مناظره كنم».

لاری كینگ در بخش دیگری از مصاحبه این سوال را می پرسد كه آقای رییس جمهوری، آیا شما از نگران هستید كه آمریكا یا اسراییل به شما (ایران) حمله كنند؟ احمدی نژاد:« شما فكر می كنید كه حمله می كنند؟»كه در این هنگام لاری كینگ می گوید من از شما می پرسم و رییس جمهوری اسلامی ادامه می دهد:« من نگرانی ندارم. برای اینكه آنها نمی توانند. برای اینكه حمله نظامی بدترین كاری است كه دولت آمریكا می تواند انجام دهد . فكر می كنم در ایالات متحده آدم های منطقی به اندازه كافی وجود دارد كه به آمریكا اجازه حمله به ایران را نخواهند داد. اسراییل هم همینطور. اسراییل خیلی كوچكتر برای انجام حمله است و در معادلات به حساب نمی آید. ایران كشور خیلی بزرگی است».

خبرگزاری فارس نيز بخش های ديگری از اين مصاحبه را منتشر كرد.

 به گزارش فارس، رییس جمهوری اسلامی در پاسخ به این پرسش كه شما از حقوق بشر صحبت كردید و در ایران نیز مشكل حقوق بشر وجود دارد، از جمله مشكل حقوق بشر هم‌جنس‌بازان گفت: «در ایران این كار، كار خیلی زشتی محسوب می‌شود و عموم مردم از این كار بدشان می‌آید».

وی با اشاره به اینكه ما در این ارتباط قانون داریم و طبق قانون عمل می‌شود، افزود:« این كار در دین ما كار ممنوعی محسوب می‌شود و شما می‌دانید كه دستورات خدا به نفع بشر است». احمدی نژاد گفت: «در این ارتباط آن‌ها در كشور تظاهراتی نكرده‌اند. آیا شما نگران هفتاد میلیون مردم ایران هستید یا چند نفر محدود؟» او ادامه داد: «در ایران كسی در زندگی شخصی افراد تفحص نمی‌كند و به كسی در خانه‌ خود كاری ندارد» وی با اشاره به این كه ما در ایران در مورد موضوع هم‌جنس بازی قانونی داریم و بر اساس این قانون عمل می‌شود، گفت: «این قانون را هفتاد سال است كه داریم و از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصویب شده است».

No comments:

شمارشگر