Thursday, September 25, 2008

سكوت آیت الله خامنه ای درباره مدرك كردان

خبر فارسی: با گذشت حدود دو ماه از رای اعتماد مجلس و بر ملا شدن جعلی بودن مدارك دانشگاهی علی كردان، وزیر كشور جمهوری اسلامی، رهبری نظام هنوز نسبت به این قضیه واكنشی نشان نداده است.

جنجال ها بر سر مدرك ادعایی آقای كردان پس از آن آغاز شد كه احمد توكلی و روح الله حسینیان در روز رای اعتماد مجلس به علی كردان در 15 مرداد 1387 ، در خصوص مدرك دكتری افتخاری كه علی كردان مدعی است از دانشگاه آكسفورد انگلیس به وی داده شده مطالبی را مبنی بر جعلی بودن این مدرك به اطلاع رسانه های خبری رساندند. خبرگزاری فارس در زمان معرفی كردان از سوی محمود احمدی نژاد نوشت « وی متولد اول آبان 1337 هجری شمسی در یكی از روستاهای توابع شهرستان ساری و دارای مدرك دكترای حقوق اساسی است»

حسینیان با اشاره به اینكه كردان حتی زبان انگلیسی نمی داند، گفت كردان با مدرك فوق دیپلم به عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاد در آمد و با درخواست دیگرش برای رسمی شدن در این داشگاه موافقت شد :«وی 4 سال با ادعای داشتن مدرک دکترا بر کرسی تدریس تکیه داده و به جوانان ما آموزش حقوق می داده است». وی در وزارت نفت، قائم مقام وزیر نفت بود.

یك روز پس از این ماجرا،ا تحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با صدور بیانیه ای رای اعتماد مجلس به نامزد معرفی شده برای وزارت کشور را لکه ننگی بر تاریخ مجلس هشتم ارزیابی کرد.

پس از گسترش اعتراض ها بود كه وزارت كشور كپی مدرك دكتری افتخاری آقای كردان را به خبرگزاری ها و سایت ها ارسال می كندد كه در این بین سایت الف با ارائه تصویر مدرك اشتباهات غلط دیكته ای آن را به اطلاع خوانندگان خود می رساند. پس از آن سایت الف وسپس بی.بی.سی نتیجه استعلام خود را از دانشگاه آكسفورد بر روی سایت قرار می دهد كه دانشگاه آكسفورد اعلام می كند هیچگاه به آقای كردان مدرك دكتری یا غیر دكتری نداده است. همچنین این دانشگاه بیانیه مزبور را بر روی سایت خود قرار می دهد. در پی مطرح شدن ادعای آقای كردان مبنی بر دریافت مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد، جاسبی، رییس این دانشگاه نیز اعلام می كند كه «خوشبختانه این دانشگاه هیچ گونه مدركی به آقای كردان نداده است». وي و زاهدي، وزير علوم براي همين مورد به مجلس احظار شدند. وزير علوم نيز كه از سوي محمود احمدي نژاد مامور بررسي مدرك ادعايي آقاي كردان شده، صراحتا در رئز 24 شهريور به خبرنگاران گفت از نظر ما وي مدرك دكتري ندارد چون صرفا كپي مدرك را به وزارت علوم فكس زده است. اين در حالي است كه در همان روز بار ديگر آقاي كردان مدعي شد عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد بوده است.

اخبار مربوط به مدرك تحصیلی آقای كردان در حالی اهمیت بیشتری می یابد كه وی مدیریت یكی از مهمترین وزارتخانه های دولت، یعنی وزارت كشور را در اختیار دارد كه مسول برگزاری انتخابات و حفظ امنیت آرا و جلوگیری از تقلب در انتخابات است. سكوت آیت الله خامنه ای ، رهبر جمهوری اسلامی در اين باره كه اخیرا به اظهارات اسفندیار رحیم مشایی در خصوص دوستی با مردم اسراییل واكنش نشان داد از این جهت تامل بر انگیز است. عدم واكنش آقای خامنه ای به مدرك جعلی آقای كردان از زاویه دیگری نیز قابل بررسی است. زمانی كه محمود احمدی نژاد در مجلس، علی كردان را برای احراز پست وزارت كشور و دریافت رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی كرد، اعلام كرد كه وی مورد تایید رهبری است. حتی زمانی كه حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در كیهان به این نقل قول رییس جمهوری اعتراض كرد و آن را نادرست دانست، دفتر رهبری با ارسال بیانیه ای بر صحت ادعای آقای احمدی نژاد تاكید كرد و بصورت غیر مستقیم بار دیگر حمایت رهبری را از آقای كردان اعلام كرد كه اين امر پوزش روزنامه كيهان را به دنبال داشت.

No comments:

شمارشگر