Tuesday, September 23, 2008

مخالفت روسيه با برگزاری نشست ۱+۵ درباره ايران

راديو فردا: وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه ای برگزاری نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه ۱+۵ بر سر برنامه هسته ای ايران در روز پنجشنبه را غير ضروری دانسته است.

وزارت امورخارجه روسيه در اين بيانيه تصريح کرده است: هيچ آتشی را نمی بينيم که ما را ملزم کند در خلال يک هفته پرکار در مجمع عمومی سازمان ملل، همه چيز را کنار بگذاريم و به مذاکره درباره برنامه هسته ای ايران بپردازيم .

پيشتر قرار بود که وزيران امور خارجه کشورهای فرانسه، بريتانيا، آمريکا، چين و روسيه به همراه آلمان، کشورهای موسوم به گروه ۱+۵، در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز پنجشنبه درباره تشديد تحريم ها عليه ايران به مذاکره بپردازند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، بيانيه روز سه شنبه وزارت امور خارجه روسيه به اين معنی تفسیر شده است که اين کشور در اين نشست شرکت نخواهد کرد.

اين بيانيه همچنين پاسخی به پيشنهاد آمريکا برای همکاری مسکو و واشينگتن در مورد برخی مسايل و نه همه مسايل تلقی شده است.در همین حال، یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته است که مطمئن نیست که نشست روز پنجشنبه وزیران امور خارجه قدرت های جهانی درباره برنامه هسته ای ایران برگزار شود.

No comments:

شمارشگر